Skip to content Skip to footer

Larian Studios:”Xbox Series S, oyun geliştiriciliği için takoz değil”

Son zamanlarda Larian Studios ile Microsoft’un “mecburi” işbirliğini duymuşsunuzdur. Duymadıysanız bile endişe etmeyin, küçük bir özet geçecez. İnanılmaz bir heyecanla, sayısız oyuncunun beklediği sıra tabanlı izometrik aksiyon rol yapma oyunu Baldur’s Gate 3, konsollarda küçük bir sorun yaşıyor. En azından Microsoft cephesinde. Hatta globalde Series S’in oyunculuğu olumsuz etkilediğine dair “Series S hold gaming back” draması uzun zamandır dönüyordu. Buna karşı iddiaa da Larian Studios’un CEO’su Swen Wicke geldi.

Stüdyonun belirttiğine göre, ekip oyuna bölünmüş ekranda “eşli çekyat”* modu da eklemiş ve bu, Series S konsolları için sorun olmuştu. Zira aynı ekranda iki kere gerçek zamanlı modelleme yapmak VRAM konusunda kısıtlı kalan giriş seviye Xbox konsolunu zorluyordu. Ne Xbox, ne de Larian stüdyosu kreatif taviz vermek istemeyince oyunun Xbox konsollarında çıkışı ertelenmişti ve Microsoft oyunu optimize etmek için geliştirici stüdyoya yardımcı olacak ekipler göndermişti ki optimize ederek Xbox’ta yayınlanması sağlanabilsin. Xbox’ın politikasına göre, Xbox’a çıkacak oyun aynı anda hem Series X’e, hem de Series S’e çıkması gerekiyordu.

Stüdyonun CEO’su, katıldığı bir Youtube kanalı röportajında gelen soru üzerine, Microsoft’un Series S/Series X’in eş ürün almasını istemesinin “makul bir talep” derken, bir platforma oyun geliştirmenin stüdyonun insiyatifindeki bir karar olduğunu belirten Wicke, Series S konsolunu Nintendo Switch’e benzetiyor. Divinity: Original Sin 2’yi Switch’e port ederken ne kadar zor çalıştıklarından bahseden Wicke, Series S’e oyun port etmenin sadece daha fazla çaba gerektirdiğini ancak sınırsız kaynağa da sahip olmadıklarını aktarıyor. Röportajın tamamına Youtube videosundan erişebilirsiniz. İyi oyunlar dilerim.

*eşli çekyat: couch co-op

Leave a comment

0.0/5