Skip to content Skip to footer

Multiversus Ön İnceleme

GELİŞTİRİCİ
Player First Games
DAĞITIMCI
Warner Bros. Interactive Entertainment
PLATFORMLAR
PC, XBOX, PS
İNCELENEN PLATFORM
PS4
ÇIKIŞ TARİHİ
19 Temmuz 2022
FİYAT
Ücretsiz
TÜR
Platform - Dövüş oyunu
Puanımız
6

Multiversus içerisinde DC karakterlerini barındırmasıyla birçok oyuncunun ilgisini çekti. Çok fazla Super Smash Bros klonu oyun bulunmamasının da etkisiyle kısa sürede yüksek oyuncu sayılarına ulaşmayı başardı. Peki Multiversus diğer Smash klonu oyunlarla kıyaslandığında nasıl kalıyor?

En Büyük Rakibi: Brawlhalla

Multiversus, bedava bir platform, dövüş oyunu. Bu tarz oyunlara kısaca Smash klonu diyebiliyoruz. Hem PC’de hem de konsollardaki en popüler Smash klonu kesinlikle Brawlhalla. Çoğu oyuncunun kıyaslamak isteyeceği, yapımcı firmanın en büyük rakibi diyebileceğimiz oyun da aynı şekilde o. Peki, Multiversus’un Brawhalla’ya karşı durumu nasıl?

Öncelikle, Multiversus açık betada olan bir oyun. Yani bu ön incelemeden sonra gelecek güncellemelerle bahsedeceğim sıkıntıları düzeltilmiş olabilir, okurken buna dikkat edin. Şimdi başlayalım.

Oyun İçi

Oynanış

Bu tarz oyunlardaki oynanışta en önem verdiğim şeyler: tutarlılık, momentum ve karakterlerin ne kadar farklı hissettirdiği oluyor genelde. Multiversus, karakterleri arasındaki oynanış çeşitliliğini iyi dengelemeyi başarmış. Denediğiniz her karakter birbirinden farklı hissettiriyor. Ancak Multiversus’un oynanıştaki sıkıntısı çeşitlilik değil.

Multiversus, momentum kullanımında rakibi Brawlhalla’dan geride kalıyor. Brawlhalla’da kaçınma (dodge) hareketini kullanırken zamanlamayı iyi ayarlayarak kullanacağınız yetenekleriniz birbirini tamamlıyor ve daha hızlı atmanızı veya daha ileri atmanızı sağlayabiliyor. Multiversus’ta ise bu durum geçerli değil. Kaçınma hareketi sizin daha hızlı gitmenizi sağlasa da bunu diğer yeteneklerinizle kullanmanıza olanak sağlamıyor. İşte bu durum da oyunun çok kütük hissettirmesine sebep oluyor. Oynarken oyunun aktığını, kontrollerin bir ahenk içerisinde olduğu hissiyatına kapılmanızı önlüyor. Bu durum bu tarz Smash klonu oyunlarda çok büyük bir eksi.

Gelelim tutarlılığa. Öncelikle tutarlılıktan kastımı açıklayayım: Hitboxların doğru işlemesi. Bir yetenek kullandığınızda veya rakibe herhangi bir şekilde vurmaya çalıştığınızda, o yetenek değmemiş olsa bile oyun değmiş sanıyorsa işte tutarlılık yok demektir. Maalesef ki bu Multiversus’ta var. Epey tat kaçıran bir olay olan yeteneklerin bazen değip bazen değmeyişi, oyunu oynarken çileden çıkartabiliyor. Ancak en başta da dediğim gibi: Multiversus daha yeni çıkmış, taze bir oyun. Fakat bu bahsettiğim şeylerin düzeltilmesi epey zaman alacak ve bu süreç esnasında Multiversus çok oyuncu kaybedecek çünkü rakibi Brawlhalla bu işleri kotarıyor.

Oyun İçi

Son Sözler

Multiverus, daha çok geliştirilmesi gereken yönlere sahip bir oyun. Harita çeşitliliğinin az olması, karakter sayısının arttırılması, hataların düzeltilmesi, server problemlerinin giderilmesi gibi tonla işi var. Bu tarz problemler yeni çıkan online oyunlarda alıştığımız şeyler olsa da bence bunları göz ardı etmemeliyiz.

Dilerseniz Metro 2033 İnceleme yazımızı okuyabilir, bizleri sosyal medya hesaplarımız Twitter ve Youtube üzerinden de takip edebilirsiniz. Yazımızı okuduğunuz için teşekkürler.

Multiversus Ön İnceleme
Sonuç Olarak
Şu şartlar altında oynamanızı pek tavsiye etmem. Düzeltilmesi gereken pek çok şey mevcut. Rakibi Brawlhalla şu anda çok daha iyi bir konumda.
Oynanış
6.5
Grafik
7.3
Karakterler Arası Denge
5.8
Server Kalitesi
6.7
Müzik
5
Okuyucu Derecelendirmesi1 Oy
7
Artılar
Sevdiğiniz DC karakterleriyle oynayabiliyorsunuz.
Eksiler
Kontrollerin hantallığı.
Harita çeşitliliğinin az olması.
Karakterlerin güçleri dengeli değil.
Server problemleri.
6

Leave a comment

0.0/5

Oynanış
Grafik
Karakterler Arası Denge
Server Kalitesi
Müzik
Toplam Puan