Skip to content Skip to footer

Ultrakill Ön İnceleme

GELİŞTİRİCİ
Arsi "Hakita" Patala
DAĞITIMCI
New Blood Interactive
PLATFORM
PC
İNCELENEN PLATFORM
PC
ÇIKIŞ TARİHİ
3 Eylül 2020
FİYAT
32 TL
TÜR
FPS
Puanımız
8.7

Ultrakill; Arsi “Hakita” Patala tarafından yapılan ultra hızlı, ultra kanlı ve ultra eğlenceli, 90’ların FPS oyunlarından esinlenilmiş harika bir oyun. Ne yazık ki Ultrakill 2020’de çıkmış olsa da hala erken erişimde olan bir oyun. Bu yüzden sadece ilk birkaç bölümü mevcut. Ancak gelin, bu oyun nasıl bir gelecek vaat ediyormuş bakalım. Ultrakill ön inceleme yazımıza hoş geldiniz.

Bölüm 5: ÖFKE hala geliştirme aşamasındadır.

Çok Hızlı Ama Kontrollü

Ultrakill, karakterinizin sürekli hareket ettiği epey mobil bir oyun. İki zıplama hakkınız, üç duvardan zıplama hakkınız ve de üst üste kullanabildiğiniz bir atılma özelliğiniz bulunmakta. Bu özellikler başlangıçta yoldan sapmanıza ve istemsiz hareketler yapmanıza olanak sağlayabiliyor. Ancak oyunun ilerleyen dakikalarında, oyuna alıştıkça karakterin bu kadar mobil olmasına karşın istediğiniz hareketleri gayet kontrollü bir biçimde yapabiliyorsunuz. Ultrakill’de platform unsuru beklediğimden epey az. Bölümün içerisinde ufak platformlar olsa da parkur yaparak geçmenizi gerektiren çok ufak sekanslar dışında bunun üzerine kurulu bir yapı yok. Zaten karakterinizin bu kadar mobil olmasının sebebi de düşmanlarınızı akıcı bir şekilde öldürmenizi sağlamak. Düşmanlarınız da sizin gibi hızlı ve sizi sürekli tetikte tutan hareketleri var. Oyunun sağladığı çeşitlilik sağ olsun, düşmanların hepsine karşı yapabileceğiniz bir sürü hamle bulunmakta.

Çeşitlilik

Karakterimizin tek gücü hızlı olması değil. Silahı ve gerektiği zaman savurduğu bir yumruğu da mevcut. Silahlar şu anda 4 çeşide ayrılıyor; revolvers, shotguns, nailguns, railcannons (ve ileride eklenecek olan rocket launcher). Bu silahların her biri birbirinden farklı hissettirmekle birlikte kendi içlerinde de ikiye ayrılıyorlar (oyunun içerisinde baktığınızda dörde ayrılıyor, ancak onlar daha eklenmemiş durumdalar. Sadece Railcannon’un üçüncü hali bulunmakta). Bu sayede oynanış sürekli canlı kalabiliyor ve kendi oynanış tarzınızı oluşturabiliyorsunuz.

Bir diğer gücümüz ise yumruklarımız. Oyunun başında mavi bir yumruğa sahibiz. Yumruğun bir özelliği düşmana vurduğunuz zaman canınızın bir kısmının dolmasını sağlaması. Ancak mavi yumruğun tek marifeti bu değil. Düşmanın size yolladığı mermilere size tam çarpmadan önce yumruk atarsanız, düşmanın mermisini ona geri yollayabiliyorsunuz. Bunu yaptığınız zaman karşılaşacağınız animasyon ve ses de çok tatmin edici oluyor.

Oyunun ilerleyen aşamalarında ikinci bir yumruk daha ediniyorsunuz; kırmızı yumruk. Bu yumruk da bir önceki gibi rakibe vurduğunuz zaman canınızı dolduruyor. Fakat düşman mermisini geri göndermiyor. Bunun yerine yumruk atma tuşuna basılı tuttuğunuz zaman güçlü bir patlama yaratıyor ve düşmana yüklü miktarda hasar veriyor. Bu yumruk tam bir yüksek risk yüksek kazanç durumu. Yüklü miktarda hasar verebiliyorsunuz, fakat düşmanın yakınına girmeniz gerekiyor.

Oyun içi

Hikaye

Oyunun belirli yerlerinde hikayeye dair bazı unsurlara denk gelebiliyorsunuz. Ancak oyunun erken erişimde olmasından dolayı hikayenin hepsi daha bulunmamakta. Oyunun yeni bölümleri eklendikçe oyunun hikayesine dair detayları öğrenebileceğiz. Fakat şu ana kadar olan hikayeye ufak bir özet geçmem gerekirse: İnsanlar tarafından üretilen; yakıtı kan olan, savaşlar için yapılan robotların üretilmesinin ardından insanlar bir barış çağına giriyor ve tüm savaşlar bitiyor. Ama robotların yaşaması için kana ihtiyacı var. Bu yüzden robotlar bütün insanlığı yok ediyor. Ancak robotlar doymuyor ve daha fazla kan için cehenneme gidiyor. Bunun üstüne eklenebilecek daha çok şey olsa da genel hikaye bu şekilde özetlenebilir.

Ultrakill, hikayesini anlatmak için oyunu sürekli durduran, bol bol ara sahne bulunduran bir oyun değil. Arka planda size merak uyandıran bir hikaye sunuyor; ancak hikayeye odaklanmak istemeyen oyuncular zorla hikayeye maruz kalmadan oyunu rahatça oynayabilirler.

Son Sözler

Ultrakill’in tam sürümü çıktığında bizlere daha yeni neler sunacak çok merak ediyorum. Şu ana kadar önümüze getirdiklerinden yola çıkarsak harika şeylerin bizi beklediğini söyleyebilirim.

Bizleri sosyal medya hesaplarımız Twitter ve Twitch üzerinden de takip etmeyi, eğer dilerseniz Türk yapımı bir puzzle oyunu olan Havsala: Into the Soul Palace oyunun incelemesine de göz atmayı unutmayın!

Ultrakill Ön İnceleme
Sonuç Olarak
Ultrakill, 90'ların FPS oyunlarını kendi tarzıyla modernleştirmiş bir şaheser. Eğer eski tarz FPS'ler ilginizi çekiyorsa kesinlikle deneyim etmelisiniz.
Oynanış
9
Grafik
8.5
Atmosfer
8.5
Müzik
8.5
Okuyucu Derecelendirmesi0 Oy
0
Artılar
Silah ve ortam çeşitliliği.
Tatmin edici vuruş hissiyatı.
Akıcı oynanış.
Eksiler
Düşman çeşitliliğinin yeterince fazla olmaması.
Oyunun (şu an için) çabuk bitmesi.
8.7

Leave a comment

0.0/5

Oynanış
Grafik
Atmosfer
Müzik
Toplam Puan