Skip to content Skip to footer

Call Of Duty Modern Warfare II Beta İnceleme

DAĞITIMCI
Activision
GELİŞTİRİCİ
Infinity Ward, Raven Software, Beenox, Treyarch, High Moon Studios, Sledgehammer Games
PLATFORM
PC,PS4,PS5,XBOX ONE,XBOX SERİES X ve S
BEKLENEN ÇIKIŞ TARİHİ
28 Ekim 2022
FİYAT
1099 TL
TÜR
FPS
OYUN SÜRÜMÜ
Açık Beta
Puanımız
8

Call Of Duty oyuncuları nihayet beta sürümüyle Modern Warfare 2’ye kavuştu. Betanın bize sunduğu her şeyi 20 saati devirerek deneyimledik. İşte oyunun çok oyunculu moduyla ilgili ilk düşüncelerimiz.

Playstation oyuncularının ilk deneyimlerini görene kadar heyecan seviyem çok fazlaydı. Betanın ağızda bıraktığı kötü tadı duyduktan sonra heyecanlandığım kadar aynı zamanda endişelenmiştim. Önemli tasarım ve mekanik değişiklikleri her ne kadar gözümü korkutsa da, kendim deneyimlemeden ön yargıya düşmek istemedim.

Beta Oyuncuları İkiye Ayrılmış durumda

Infinity Ward oyunda yaptığı radikal değişiklikler yüzünden oyuncuları ikiye ayırdı. Call Of Duty Modern Warfare 2019 ve Warzone oyuncuları edindiği alışkanlıklardan kolay kolay vazgeçmiş gibi durmuyor. Tartışılan en büyük değişiklik ise slide cancelling mekaniği. Bu mekanik yapımcılar tarafından yeni oyunda bu sefer tercih edilmemiş (zor da olsa bir yolunu bulanlar var). Bunun en büyük nedeni gündelik oyuncuları da oyuna çekmek olduğunu düşünüyorum. Veteran oyuncuların etrafta zıplaya zıplaya gezmesini engellerken, gündelik oyuncuların da oyundan zevk alabileceği bir değişiklik olmuş.

Diğer bir büyük konu ise TTK (Time To Kill) süresinin inanılmaz kısalmış olması. Eski oyunlara nazaran, yeni oyunda çatışma sırasında ölüm ekranını çok daha hızlı görebiliyoruz. Burada da tam aksine gündelik oyuncuları oyundan itmeye sebep olabilecek bir değişiklik yapılmış. Özellikle betayı domine eden MP5 loadoutu kullanan bir düşmana karşı tepki vermemiz neredeyse imkansız hale geldi. “İlk gören vurur” mantığı oldukça ağır basmış. Tam sürümde bunun değişeceğini düşünüyorum. Örnek bir oyun içi klibi buradan sizlerle paylaşıyorum.

Oynayış Gerçekten Farklı Hissettiriyor mu?

Rakiplerimi çaresiz bıraktığım MP5 Loadout’unu sizinle paylaşmazsam olmazdı.

Eskiden slide canceling mekaniğini yararıma kullandığımı kabul ediyorum. Fakat oyunda görmediğim için oldukça mutlu olduğumu belirtmek isterim. Artık etrafta adeta hayvanat bahçesinden çıkmışcasına hoplayıp zıplamak çok da kolay değil. Bu da oyunun yorucu ve sinir bozucu olmasını engelliyor. Vuruş hissine gelirsek Infinity Ward’un tekrardan güzel bir iş çıkardığını söyleyebilirim. Çoğu oyuncu silah tepme animasyonlarını hoş bulmasa da ben fazlasıyla gerçekçi ve zevkli buldum. Bu değişiklikler kesinlikle seyir ve oynayış zevkini oldukça arttırıyor.

Oyunun betada olmasından dolayı silah çeşitliliğini oldukça az buldum. Fakat yeni silah ağacı sistemi bu eksikliği kapatmış gibi duruyor. Biz oyuncuları farklı kurulumlar denemeye iten bir değişiklik hedeflemiş olmalılar. Çünkü tek bir silaha bağlı kalmaktansa farklı silahları denemeye teşvik eden bir değişiklik olmuş. İstediğimiz bir silahı açmak için (Örnek: Lachmann Sub yani MP5) önce silahın orijinal halini geliştirmemiz gerekiyor. Silahı geliştirirken silah ağacından istediğimiz yöne doğru yönelebiliyoruz.

Infinity Ward tüm oyun tarzlarına hitap etmek istese de, en çok sevgiyi sentinel (kampçı) oyuncularından almış gibi duruyor. Son derece yüksek ayak sesleri ve hızlı TTK süresi sayesinde haritada hareket etmek büyük bir risk. Bunun yerine etrafta delicesine ayak sesi yaparak koşturan oyuncuları bekleyerek vurmak daha mantıklı bir oynayış tarzına yol açıyor. Bundan dolayı da oynayış belli bir süre sonra monotonlaşıyor. Açıyı tutan kişi silah savaşını her daim kazandığı için bu durum oyunu inanılmaz derecede çekilmez bir hale getirmiş. Bunun yerine etrafta taktiksel koşu yaparak dolaşmayı tercih ederdim.

Oyuncuların Beta Şikayetleri Dikkate Alınıyor Mu?

0yununun yapımcısı Infinity Ward oyunculardan gelen geri dönüşlere oldukça kulak kabartıyor gibi duruyor. Özellikle geçtiğimiz yıllarda çıkan oyunlarda oluşan beta şikayetleri kaybolup giderken, bu sefer Inifinity Ward oyuncuların deneyimlerine saygı duyuyor. Örnek olarak lobilerin maçtan sonra dağılmaması oyuncu kitlesi tarafından uzun zamandır geri istenen bir şeydi. Lobilerin dağılmasının sebebi olan sistemin adı ise SBMM (Skill Based Matchmaking) dediğimiz sistem. Bu sistem yüzünden her seferinde oyuncular yeni bir lobiye atılıyor. Ayrıca hantal kullanıcı arayüzünün ve menülerin piyasaya sürülmeden önce düzenleneceğinden eminim. Buna bağlı kalırlarsa gerçekten çok yazık olur. Umarım Infinity Ward bu sefer oyunculardan gelen geri dönüşleri 28 Ekim’e hazırlamış olur.

Küçük bir ekleme daha yapayım. Ben bu yazıyı yazarken öğrendim ki Warzone 2 için loadout sistemi geri dönüyormuş. Kesinlikle oyunculara kulak veriyorlar!

Betada Tanıtılan Yeni Oyun Modları Nasıl Olmuş?

Betada oyuncuların test etmesi için bir çok oyun modu tanıtıldı ve yeniden getirildi. Yeni eklenen oyun modlarından en çok dikkatimi çeken Third Person modu oldu. Neredeyse 20 yıllık bir FPS serisi olan Call Of Duty, bu işi kesinlikle çok dinamik ve eğlenceli bir şekilde başarmış. Piyasadaki “Ben TPS oyunuyum!” diyen çoğu yapıma taş çıkartmış. Betada dikkatimi çeken diğer iki oyun modu ise Knock-out ve Prisoner Rescue modları oldu. Alışageldiğimiz hızlı oyna öl mantığının aksine, çok daha yavaş ve güvenli bir şekilde ilerlemeye iten modlar olmuş. Betada deneyim ettiğim modlardan mutlu ayrıldığımı söyleyebilirim.

Haritalar

Uzun yıllardır Call Of Duty oynayan birisi olarak rahatça söyleyebilirim ki, yeni harita tercihleri oldukça dengeli olmuş. Oyunculara “yakın dövüş” ve “uzak mesafe” savaşları için aynı anda elverişli alanlar sunuluyor. Son iki oyundur en çok şikayet ettiğim şeylerden biri de harita dizayn tercihleri olmuştu. Infinity Ward’un bu yönde bir politika izlemesi beni oldukça memnun etti. Bunlara ek olarak, bazı haritalar birden fazla oyun modunu oynatabilecek alt yapı ile yapılmış. Bu da harita ezberini kolaylaştırıyor. Renkli, iyi aydınlatılmış ve tasarlanmış harita düzeni ile benden geçer not aldığını söylemeliyim. Umarım çıkışa kadar bu tarz harita sayısını arttırmaya doğru giderler.

Haritalar ile ilgili bir önemli konu ise mini map sorunu. Yapımcılar, oyuncuların haritada gördüğü kırmızı noktalara koşarak gitmesinden çok çatışma sesini duyduğu yöne doğru gitmesi gerektiğini düşünüyor. Oyuncular mini haritalardaki kırmızı noktalara alıştığı için yeni sistemi çok da beğenmiş gibi durmuyor. Oyuncuların tercihi de silah sesinin kaynağına gitmekten çok sesin onlara gelmesini beklemek oluyor. Bu yüzden klasik mini harita düzenine geçilmesi muhtemel gibi duruyor.

Oyunun yapımcısı Infinity Ward’dan oyunculara yapılan teşekkür mesajı.

Peki Beta sizin beklentilerinizi karşıladı mı? Call Of Duty için yeni bir dönem getirecek oyun gerçekten bu mu? Sosyal Medya hesaplarımızdan bize geri dönüş yapmayı unutmayın.

Ayrıca en iyi Modern Warfare görevlerini anlattığımız yazımıza bakmayı unutmayın!

Sonuç Olarak
Bir sürü olumsuzluk listelemiş olsam da, Modern Warfare 2'nin beta sürümü, oynaması eğlenceli ve doyurucuydu. Silahlar harika hissettiriyor, haritalar iyi tasarlanmış durumda ve yapımcılar oyunculardan gelen yorumlara kulak veriyor. Yeni oyunla beraber yapılan değişiklikler her ne kadar gereksiz gözükse de, yapımcılar bu mekanikleri Warzone 2 ve DMZ modunu düşünerek yapmış. Oyunun tam sürümü çıkana kadar bekleyip detaylı incelememizi o zaman yapabiliriz.
Oynanış
8
Grafikler
7.5
Ses
6
Oyun Modları
9.5
Harita Çeşitliliği
9
Okuyucu Derecelendirmesi2 Oy
7.8
Artılar
Güzel harita tasarımları
Tatmin edici vuruş hissi
Oyun modu çeşitliliği
Yapımcıların oyuncuların isteklerine cevap vermesi
Eksiler
Oynayışı bozan rahatsız edici ayak sesleri
Pahalı fiyat
TTK süresinin inanılmaz kısa olması
Eski mekaniklerden vazgeçilmiş olması bazı oyuncuların hoşuna gitmeyebilir
Kaplama kalitesi tam sürüme kadar biraz daha geliştirilebilir
8

Leave a comment

0.0/5

Oynanış
Grafikler
Ses
Oyun Modları
Harita Çeşitliliği
Toplam Puan