Skip to content Skip to footer

Oyunlarda Neden Tek Zorluk Modu Olmalı

Oyunlar, içerisinde birden fazla zorluk modu bulundurur. Yapımcılar bu sayede her türlü oyuncuya ulaşmayı hedeflerler. FIFA, Call of Duty, Assassin’s Creed ve benzeri ana akım serilerin her biri, her oyuncunun yeteneğine göre oynanabilir şekilde dizayn edilir. Fakat madalyonun bir de diğer yüzü var. Dark Souls, Nioh ve güncel örneklerden Sifu gibi oyunların zorluk modu değiştirilemez. Böylece o oyunların tatları her oyuncuda aynı olur. Sifu’nun yapımcısı Sloclap’in yaptığı son açıklamaya göre oyuna yeni erişilebilirlik modları getirilecekmiş. Bununlar beraber oyuna zorluk seçeneklerinin de ekleneceğini söylediler. Benim için sıkıntı tam bu noktada başlıyor. Ben zorluğundan dolayı Sifu’yu daha bitiremedim. Ama oyunun bu halinden inanılmaz keyif alıyorum. Çünkü yapımcının orjinalinde yaşamamı istediği deneyim tam olarak bu. İsterseniz gelin sizlere madde madde olmak üzere ne anlatmak istediğimi açıklayayım.

Gerçek Oyun Deneyimi

Her oyunda yapımcının yaşamanızı istediği bir oyun deneyimi vardır. Bunlar genellikle zorluk modları üzerinden hissettirilir. Yanlış zorluk modunu seçerek oyunu yapımcının istediğine göre daha kolay oynayabilirsiniz. Veya tam tersi daha zor anlar yaşayabilirsiniz. Fakat yapımcının size yaşatmak istediği deneyim hangisi tam olarak emin olamazsınız. Örnek veriyorum, bir Call of Duty oyununda yapımcının sizlere yaşatmak istediği deneyimi “Normal” zorluk modunda yaşayabilirsiniz. Fakat Cyberpunk 2077 oyununda yapımcı sizlere yaşatmak istediği gerçek deneyimi “Zor” modda yaşatabilir. Ne demek istediğim kafanıza yatmıştır diye ümit ediyorum.

Oyunlar Zor Olmak Zorunda Değil

Konuya başlarken Sifu’ya kolay mod gelmesine değinmiştim. Bu sebepten dolayı oyunların zor olmasını desteklediğimi düşünebilirsiniz. Fakat ben bunu demek istemedim. Yine örnekler üzerinden ilerlemek istiyorum. Zelda Breath of the Wild, Mario gibi oyunların zorluk modu seçeneği bulunmuyor. Ama bu oyunlar her insanın oynayıp zevk alabileceği türden zorluğa sahipler. Ben hiç kimsenin bu oyunlara zor deyip bir kenara koyduğunu görmedim.

Zorluk Seçeneklerini Böyle Garip Belirtenlerde Var

Souls-Like Zorluğu

Böyle bir yazıda Dark Souls gibi oyunlardan bahsetmezsek ayıp olur. Çünkü FromSoftware zorluk işini en güzel çözen firmalardandır. Bunu söyleyeceğim için bir çok kişi kızabilir ama “souls” serisi abartıldığı kadar zor değil. İlk oynayışınızda zor bir hissiyat veriyor, orası çok doğru. Bu sayede de ilk oynayışınızda yaşadığınız tatmin olma hissi katbekat artıyor. Bu tatmin olma hissi de sizleri oyuna bağlayıp, oyunda kendinizi geliştirmenizi sağlıyor. Belli bir süre geçirdikten sonra oyunun asıl zorluğunun öğrenme süreci olduğunu fark ediyorsunuz. Bu söylediklerim oyun aslında çok kolaymış da siz öğrenmemişsiniz gibi anlaşılmasın. Souls serisi yine de oyun dünyasının en zor serilerinden biridir. Sadece korktuğunuz kadar zor değiller.

Farklı İnsanlar Benzer Fikirler

Tabii ki böyle bir yazıda farklı insanların görüşlerini de almak istedim. Bu yüzden hem yazar ekibimize hem de kendi çevremdeki arkadaşlarıma konuyla ilgili sorular sordum. Genel olarak aldığım cevaplar birbirine çok yakın oldu. Cevapları derlediğimde ortaya çıkan cevabı şöyle aktarayım. “Bir oyunun zorluğu, ne rahatça ilerleyebildiğimiz şekilde ne de her bir bölümü defalarca denediğimiz şekilde olmamalı. Bir sinema filmi izler gibi rahat olmalıyız. Fakat tatlı bir zorluk olmalı ki tamamen film izliyor gibi de olmamalıyız.”. Buradan yola çıkarak insanların oyunlarda biraz meydan okuma istediğini söyleyebiliriz.

Son Sözler

Bu yazıdan dolayı bir çok insan bana bencil gibi damgalar yaftalayacak. Ben sizlerin de bu konu hakkındaki görüşlerini merak ediyorum. “Sen herkesin oyun oynamasını istemiyor musun?” veya “Ben kötü oynuyorum diye bitirmeyeyim mi?” gibi serzenişlerinizi göğüslemeye razıyım. Normalde sadece Sifu’ya kolay mod eklenmesinden bahsedecekken konu buralara kadar geldi. İsterseniz Sifu’nun incelemesini tam da buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Ayrıca oyun haberlerinden anlık olarak haberdar olmak istiyorsanız da buraya tıklayarak Twitter hesabımızı takip edebilirsiniz.

1 Comment

  • Avatar
    Halil İbrahim
    Posted 25 Nisan 2022 at 10:26

    Güzel bir yazı olmuş.Dediklerine katılıyorum.Yapımcı hayalinde zorluğu vermeli her zaman ve aynı zamanda bu iş gücüne verecekleri zamanı oyunu içeriğine harcamalarının daha iyi olacağını düşünüyorum.

Leave a comment

0.0/5